«Ελεύθερος» διοδίων μέχρι την Κυριακή του Θωμά παραδόθηκε σε κυκλοφορία ο οδικός άξονας Λεύκτρο - Σπάρτη, από τον υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, ο οποίος αποτελεί τμήμα του αυτοκινητόδρομου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα. Όπως ανακοίνωσε χθες ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ μέχρι το τέλος Ιουνίου 2016 θα δοθεί στην κυκλοφορία και το οδικό έργο σύνδεσης του βασικού αυτοκινητοδρόμου με τη Μεγαλόπολη, μήκους 12 χλμ., ενώ μέχρι το ερχόμενο φθινόπωρο θα παραδοθεί ο περιφερειακός άξονας Καλαμάτας, μήκους 15 χλμ. με όλους τους προβλεπόμενους κόμβους συνδέσεων. Με τα συμπληρωματικά αυτά έργα ολοκληρώνεται και παραδίδεται σε χρήση το σύνολο του κεντρικού αυτοκινητοδρόμου Πελοποννήσου «Μορέας».
Ο αυτοκινητόδρομος «Λεύκτρο - Σπάρτη» διασχίζει τους Νομούς Αρκαδίας και Λακωνίας, είναι μήκους 47 χλμ με 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, με κεντρική διαχωριστική νησίδα και σύγχρονες προδιαγραφές οδικής ασφάλειας. Ο αυτοκινητόδρομος περιλαμβάνει σημαντικά έργα μεταξύ των οποίων 4 πλήρεις ανισόπεδους κόμβους (Λεύκτρου, Λογκανίκου, Πελλάνας και Σπάρτης), 14 γέφυρες συνολικού μήκους 1.790μ., 27 γέφυρες ανισόπεδων διαβάσεων τοπικών οδών που διασφαλίζουν την επικοινωνία των εκατέρωθεν του αυτοκινητοδρόμου περιοχών, 55 χιλιόμετρα ασφαλτοστρωμένων παράπλευρων και κάθετων οδών, 87 εγκάρσια τεχνικά έργα για αντιπλημμυρική προστασία και περάσματα άγριας πανίδας, 8 χώρους στάθμευσης και 2 σύγχρονους Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών στην Πελλάνα που παρέχουν πλήρη εξυπηρέτηση στους χρήστες του αυτοκινητοδρόμου. Με την παράδοση του, η απόσταση μεταξύ Αθήνας και Σπάρτης μειώνεται στις δύο ώρες.
Κατασκευαστικό κόστος
Το συνολικό κατασκευαστικό κόστος του έργου, από το 2009 που ξεκίνησε η κατασκευή του, ανήλθε σε 202 εκατ. ευρώ. Μέρος της χρηματοδότησης του κόστους αυτού έγινε από την Χρηματοδοτική Συμβολή του Δημοσίου στο έργο. Πλέον αυτού καταβλήθηκαν από το δημόσιο 18 εκατ. ευρώ περίπου για αποζημιώσεις σε ιδιοκτήτες λόγω των αναγκαστικών απαλλοτριώσεων. Με την αναδιάρθρωση της σύμβασης παραχώρησης που προώθησε η κυβέρνηση και η πολιτική ηγεσία του ΥΠΟΜΕΔΙ, περιορίστηκαν κατά 106,6 εκατ. ευρώ οι αποζημιώσεις που καταβάλλει το δημόσιο προς τον παραχωρησιούχο, λόγω της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του έργου. Μάλιστα, η ωφέλεια που δημιουργείται για το δημόσιο με τη σύμβαση αναδιάρθρωσης, μεγεθύνεται, αφού πέραν της παραπάνω ευνοϊκής οικονομικής ρύθμισης, έχει επιτευχθεί ένα σημαντικό κοινωνικό πακέτο παροχών προς τους χρήστες.
www.imerisia.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου