Ενημερωθείτε εσείς οι ίδιοι για τη σημασία της μάσκας κατά του κορωνοϊού και πληροφορήστε τα παιδιά! Αυτό αποτελεί ένα κεντρικό μήνυμα του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας (ΕΟΔΥ) προς τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς για τη χρήση της προστατευτικής μάσκας στο σχολείο, τη στιγμή κατά την οποία εμφανίζονται αντιδράσεις από μερίδα γονέων για την αξία της. Την ίδια στιγμή, οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει μέσα σε λίγες ημέρες να αφομοιώσουν τα προληπτικά μέτρα ώστε να φροντίσουν για την τήρησή τους.
Ειδικότερα, χθες το υπουργείο Παιδείας δημοσιοποίησε στα σχολεία και των δύο πρώτων εκπαιδευτικών βαθμίδων λεπτομερείς οδηγίες του ΕΟΔΥ ενόψει της έναρξης της σχολικής χρονιάς την προσεχή Δευτέρα.
Οπως είναι προφανές και προκύπτει από τις πολυσέλιδες οδηγίες, οι εκπαιδευτικοί θα αναλάβουν ένα πολύ δύσκολο έργο την επόμενη χρονιά, καθώς οφείλουν –πλην του εκπαιδευτικού έργου– να φροντίζουν για την τήρηση των μέτρων προστασίας. Από την άλλη, για τους «αρνητές» της μάσκας και για τον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να αντιμετωπίσουν παιδί που αρνηθεί να φοράει μάσκα ή τον γονέα του, οι οδηγίες λένε: «Τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κατανοήσουν ότι η πανδημία, ανατρέποντας την καθημερινότητα όλων μας, εύλογα δημιουργεί αναστάτωση και ανασφάλεια στα παιδιά. Παιδιά τα οποία έχουν πολλές απορίες ή παρουσιάζουν αντίδραση στη χρήση μάσκας δεν σημαίνει υποχρεωτικά ότι εμφανίζουν αγχώδη διαταραχή ή φοβία. Αντίθετα, ενδέχεται τα παιδιά αυτά να έχουν ανάγκη για περισσότερη πληροφορία. Τονίζεται ότι τόσο οι γονείς όσο και οι εκπαιδευτικοί, πριν μιλήσουν στα παιδιά θα πρέπει πρώτα οι ίδιοι να έχουν ενημερωθεί και πειστεί για την αναγκαιότητα και ασφάλεια της χρήσης της μάσκας. Ιδιαίτερη σημασία έχει το παιδί να μη λαμβάνει αντικρουόμενα μηνύματα από τους ενήλικες του περιβάλλοντος. Η πληροφορία θα πρέπει να προσφέρεται με τρόπο κατάλληλο ανάλογα με το αναπτυξιακό επίπεδο του παιδιού».
Παράλληλα, η Ελληνική Παιδοψυχιατρική εταιρεία Ελλάδος (www.hscap.gr) έχει ετοιμάσει οδηγίες για γονείς και εκπαιδευτικούς αναφορικά με την αντιμετώπιση φόβου και άγχους των παιδιών για τη νόσο COVID-19. Επίσης, σε ειδικές περιπτώσεις παιδιών που μπορεί να εμφανίζουν φοβία, αγχώδεις διαταραχές ή ανασφάλεια, σχετικά με τη χρήση μάσκας ή και τη νόσο, συστήνεται «η εξατομικευμένη προσέγγιση με τη συνδρομή τόσο των αρμόδιων εκπαιδευτικών όσο και ειδικών επιστημόνων ψυχοκοινωνικής υποστήριξης».
Οι οδηγίες περιγράφουν λεπτομερώς τα προληπτικά μέτρα στα σχολεία, πώς πρέπει να γίνεται η υποδοχή των μαθητών, πώς πρέπει να αντιμετωπίζεται ένα κρούσμα.
Την ίδια στιγμή, ο μηχανισμός του υπουργείου προετοιμάζεται ώστε το εκπαιδευτικό έργο να γίνεται με πληρότητα παρά τις ιδιαίτερες συνθήκες. Ετσι, για τα παιδιά που θα ζητήσουν προληπτικά να απουσιάσουν (απαιτείται ιατρική γνωμάτευση) θα οργανώνονται διαδικτυακές τάξεις. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Κ», τα μαθήματα θα γίνονται από εκπαιδευτικούς που και οι ίδιοι έχουν λόγο να απουσιάζουν προληπτικά από την τάξη. Μετά την επανέναρξη των σχολείων τον περασμένο Μάιο προληπτική απαλλαγή για λόγους υγείας ζήτησε περίπου το 4% των εκπαιδευτικών.
Στην περίπτωση που δεν επαρκούν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, θα προσληφθούν αναπληρωτές με τρίμηνες συμβάσεις. Γεγονός που προκαλεί την αντίδραση των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών, που ζητούν προσλήψεις για όλο το έτος. Οι διαδικτυακές τάξεις θα οργανώνονται για τους μαθητές ανά Διεύθυνση Εκπαίδευσης και θα έχουν 25 μαθητές το ανώτερο στην πρωτοβάθμια και 27 στα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Τέλος, με οδηγίες προς τα ΑΕΙ επαναλαμβάνεται ότι η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για όλους σε εσωτερικούς χώρους σε όλους τους εξωτερικούς χώρους όπου παρατηρείται ταυτόχρονη παρουσία υψηλού αριθμού ατόμων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου