Ζήτημα εβδομάδων φαίνεται ότι είναι η
ολοκλήρωση των έργων ηλεκτροκίνησης στο σιδηροδρομικό τμήμα Λιανοκλάδι -
Δομοκός, το οποίο θα δώσει και το πράσινο φως για την ταχύτερη
σιδηροδρομική σύνδεση της Αθήνας με τη Θεσσαλονίκη.
Τα σχετικά έργα είναι ήδη προχωρημένα και εκτιμάται ότι έως το τέλος του μήνα θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των σχετικών συστημάτων στη μία γραμμή και περίπου 15 ημέρες αργότερα και στη δεύτερη. Την είδηση επιβεβαίωσε και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας, ο οποίος δήλωσε ότι τον Απρίλιο θα ολοκληρωθεί η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή «Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη». Η γραμμή, σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, έχει ήδη δοθεί σε κυκλοφορία και εκκρεμεί η ενεργοποίηση των συστημάτων τηλεδιοίκησης, που είναι προγραμματισμένη για τις αρχές Απριλίου.
Με την πλήρη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης το δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα διεξάγεται χωρίς να απαιτείται η αλλαγή μηχανής (από ηλεκτροκίνητη σε ντίζελ και στη συνέχεια επαναφορά σε ηλεκτροκίνητη), περιορίζοντας σημαντικά τον χρόνο διαδρομής.
Το γρήγορο δρομολόγιο, που θα διεξάγεται σε λίγο παραπάνω από τέσσερις ώρες, θα διενεργείται μία φορά την ημέρα (σε πρώτη φάση). Θα ξεκινά νωρίς το πρωί από τη Θεσσαλονίκη και θα επιστρέφει το απόγευμα από την Αθήνα. Το αντίστροφο δρομολόγιο –που θα ξεκινά δηλαδή από την Αθήνα, θα κατευθύνεται στη Θεσσαλονίκη και θα επιστρέφει ξανά στην Αθήνα– δεν αποκλείεται να εκτελεστεί και αυτό εντός του ίδιου 24ώρου. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι το γρήγορο δρομολόγιο θα διεξάγεται σε μία από τις διαδρομές σε πρώτη φάση. Οι έως τώρα πληροφορίες θέλουν την έλευση του Pendolino (ETR-485) από την Ιταλία μέσα στον Απρίλιο, προκειμένου να εξυπηρετηθεί το εν λόγω γρήγορο δρομολόγιο. Σημειώνεται ότι πρόκειται για το ίδιο τρένο που είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ και στη συνέχεια επέστρεψε στην Ιταλία.
Ως προς τις εκκρεμότητες σε επίπεδο εργασιών ηλεκτροκίνησης, αυτό που απομένει είναι η ολοκλήρωση των έργων για τη σηματοδότηση και το ETCS (European Train Control System), με στόχο αυτό να γίνει μέχρι το τέλος του έτους. Μόλις ολοκληρωθούν και δοκιμαστούν τα έργα, θα μπορέσουν τα τρένα να φθάσουν τελικά στον στόχο των 3 ωρών και 20 λεπτών μεταξύ των δύο πόλεων.
Εμπορευματικό κέντρο
Ο κ. Βούρδας ανακοίνωσε ότι ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ δρομολογούν άμεσα την εκπόνηση μελέτης για τη μεταφορά του εμπορευματικού κέντρου (σταθμού διαλογής) σε άλλη θέση, έξω από το κέντρο της Λάρισας. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η τοποθεσία «Κουλούρι», όπου υφίσταται ακίνητο έκτασης περίπου 300 στρεμμάτων, επιπλέον των 100 στρεμμάτων που ανήκουν στον δήμο. Η ΕΡΓΟΣΕ εκπονεί άμεσα ειδική μελέτη σκοπιμότητας για τη διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της Λάρισας, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διέλευσης μέσα από την πόλη. Η σχετική μελέτη θα εκπονηθεί με πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών (έχουν ήδη διασφαλιστεί οι σχετικοί πόροι) και θα επικεντρώνεται στην εξέταση ρεαλιστικών, βιώσιμων λύσεων. Η μετακίνηση του εμπορευματικού σταθμού εκτός του πυκνοδομημένου αστικού ιστού έχει ως στόχο τη μείωση της όχλησης των κατοίκων της περιοχής. Ταυτόχρονα θα εξασφαλιστούν από τη μετακίνηση καλύτερες συνθήκες σιδηροδρομικής και οδικής κυκλοφορίας στην πόλη, όπως στην περίπτωση που προκριθεί η λύση της βύθισης ή υπερύψωσης της σιδηροδρομικής γραμμής σε ορισμένα τμήματα. Επιπλέον, η μελέτη αυτή θα λαμβάνει υπ’ όψιν και τη δυνατότητα εναλλακτικής χάραξης της γραμμής έξω από το κέντρο της Λάρισας για την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών συρμών.
www.kathimerini.gr
Τα σχετικά έργα είναι ήδη προχωρημένα και εκτιμάται ότι έως το τέλος του μήνα θα έχει ολοκληρωθεί η εγκατάσταση των σχετικών συστημάτων στη μία γραμμή και περίπου 15 ημέρες αργότερα και στη δεύτερη. Την είδηση επιβεβαίωσε και ο γενικός γραμματέας Μεταφορών Θάνος Βούρδας, ο οποίος δήλωσε ότι τον Απρίλιο θα ολοκληρωθεί η διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή «Πειραιάς - Αθήνα - Θεσσαλονίκη». Η γραμμή, σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, έχει ήδη δοθεί σε κυκλοφορία και εκκρεμεί η ενεργοποίηση των συστημάτων τηλεδιοίκησης, που είναι προγραμματισμένη για τις αρχές Απριλίου.
Με την πλήρη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης το δρομολόγιο μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης θα διεξάγεται χωρίς να απαιτείται η αλλαγή μηχανής (από ηλεκτροκίνητη σε ντίζελ και στη συνέχεια επαναφορά σε ηλεκτροκίνητη), περιορίζοντας σημαντικά τον χρόνο διαδρομής.
Το γρήγορο δρομολόγιο, που θα διεξάγεται σε λίγο παραπάνω από τέσσερις ώρες, θα διενεργείται μία φορά την ημέρα (σε πρώτη φάση). Θα ξεκινά νωρίς το πρωί από τη Θεσσαλονίκη και θα επιστρέφει το απόγευμα από την Αθήνα. Το αντίστροφο δρομολόγιο –που θα ξεκινά δηλαδή από την Αθήνα, θα κατευθύνεται στη Θεσσαλονίκη και θα επιστρέφει ξανά στην Αθήνα– δεν αποκλείεται να εκτελεστεί και αυτό εντός του ίδιου 24ώρου. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι το γρήγορο δρομολόγιο θα διεξάγεται σε μία από τις διαδρομές σε πρώτη φάση. Οι έως τώρα πληροφορίες θέλουν την έλευση του Pendolino (ETR-485) από την Ιταλία μέσα στον Απρίλιο, προκειμένου να εξυπηρετηθεί το εν λόγω γρήγορο δρομολόγιο. Σημειώνεται ότι πρόκειται για το ίδιο τρένο που είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Σεπτέμβριο στη ΔΕΘ και στη συνέχεια επέστρεψε στην Ιταλία.
Ως προς τις εκκρεμότητες σε επίπεδο εργασιών ηλεκτροκίνησης, αυτό που απομένει είναι η ολοκλήρωση των έργων για τη σηματοδότηση και το ETCS (European Train Control System), με στόχο αυτό να γίνει μέχρι το τέλος του έτους. Μόλις ολοκληρωθούν και δοκιμαστούν τα έργα, θα μπορέσουν τα τρένα να φθάσουν τελικά στον στόχο των 3 ωρών και 20 λεπτών μεταξύ των δύο πόλεων.
Εμπορευματικό κέντρο
Ο κ. Βούρδας ανακοίνωσε ότι ο ΟΣΕ και η ΓΑΙΑΟΣΕ δρομολογούν άμεσα την εκπόνηση μελέτης για τη μεταφορά του εμπορευματικού κέντρου (σταθμού διαλογής) σε άλλη θέση, έξω από το κέντρο της Λάρισας. Συγκεκριμένα, εξετάζεται η τοποθεσία «Κουλούρι», όπου υφίσταται ακίνητο έκτασης περίπου 300 στρεμμάτων, επιπλέον των 100 στρεμμάτων που ανήκουν στον δήμο. Η ΕΡΓΟΣΕ εκπονεί άμεσα ειδική μελέτη σκοπιμότητας για τη διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της Λάρισας, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διέλευσης μέσα από την πόλη. Η σχετική μελέτη θα εκπονηθεί με πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών (έχουν ήδη διασφαλιστεί οι σχετικοί πόροι) και θα επικεντρώνεται στην εξέταση ρεαλιστικών, βιώσιμων λύσεων. Η μετακίνηση του εμπορευματικού σταθμού εκτός του πυκνοδομημένου αστικού ιστού έχει ως στόχο τη μείωση της όχλησης των κατοίκων της περιοχής. Ταυτόχρονα θα εξασφαλιστούν από τη μετακίνηση καλύτερες συνθήκες σιδηροδρομικής και οδικής κυκλοφορίας στην πόλη, όπως στην περίπτωση που προκριθεί η λύση της βύθισης ή υπερύψωσης της σιδηροδρομικής γραμμής σε ορισμένα τμήματα. Επιπλέον, η μελέτη αυτή θα λαμβάνει υπ’ όψιν και τη δυνατότητα εναλλακτικής χάραξης της γραμμής έξω από το κέντρο της Λάρισας για την εξυπηρέτηση των εμπορευματικών συρμών.
www.kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου