Τετάρτη 7 Μαρτίου 2018

Μερίδιο στην αγορά μίνι μάρκετ διεκδικεί η «ΑΒ Βασιλόπουλος»

Μερίδιο στην αγορά της μικρής λιανικής, η οποία μόνο στην Αττική υπολογίζεται ότι φτάνει σε αξία τα 500 εκατ. ευρώ, διεκδικεί μία εκ των τριών κορυφαίων αλυσίδων σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα, η «ΑΒ Βασιλόπουλος». Διευρύνοντας, μάλιστα, μέσω δικαιόχρησης (franchising) το δίκτυο των μικρών καταστημάτων, έως 200 τ.μ., η ΑΒ επιδιώκει να κάνει πιο αισθητή την παρουσία της στα μεγάλα αστικά κέντρα, να αποσπάσει κομμάτι και από την πίτα των προϊόντων καπνού και εμμέσως να υπερβεί το εμπόδιο των περιορισμών που υπάρχουν σήμερα στο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων τόσο τις καθημερινές όσο και τις Κυριακές.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε χθες η «ΑΒ Βασιλόπουλος», ύστερα από μια πιλοτική εφαρμογή, μέσα από εταιρικά καταστήματα των μικρών σημείων πώλησης υπό το σήμα ΑΒ Shop & Go, συνεχίζει την ανάπτυξή τους μέσω franchising. Στόχος της εταιρείας είναι η δημιουργία 100 καταστημάτων ΑΒ Shop & Go την επόμενη πενταετία και η απόκτηση μεριδίου 50% σε ορίζοντα δεκαετίας.

Ο σχεδιασμός προβλέπει την ανάπτυξη καταστημάτων αποκλειστικά στα μεγάλα αστικά κέντρα και δη στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη και τον Πειραιά. Τα καταστήματα θα πρέπει να διαθέτουν χώρο πώλησης 120-200 τ.μ. σε ένα επίπεδο (ισόγειο) με μικρό βοηθητικό χώρο 30-50 τ.μ. Η «ΑΒ Βασιλόπουλος» θα χρηματοδοτεί εν είδει άτοκου δανείου ποσοστό έως 80% της επένδυσης για το κινητό μέρος του εξοπλισμού. Το μέγεθος της επένδυσης θα κυμαίνεται από 80.000 έως 100.000 για τον εξοπλισμό και 25.000-30.000 για τη διαμόρφωση του χώρου. Τα συμβόλαια θα είναι πενταετή και, σύμφωνα με πληροφορίες, πέρα από την αποπληρωμή του άτοκου δανείου, ο δικαιοδόχος θα καταβάλλει στην ΑΒ ως δικαιώματα για τη χρήση του σήματος 0,2% του τζίρου του.

Τα καταστήματα αυτά θα διαθέτουν περίπου τους 3.000-5.000 κωδικούς προϊόντων, ενώ, εάν ο δικαιοδόχος το επιθυμεί, θα μπορεί να πουλά και προϊόντα καπνού, αλλά όχι Τύπο. Η είσοδος και στην αγορά καπνικών προϊόντων διευκολύνεται από το γεγονός ότι τα καταστήματα ΑΒ Shop & Go θα λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο λειτουργίας καθημερινά, ανάλογα με τις ανάγκες της περιοχής που θα βρίσκονται, θα μπορούν να κλείνουν δηλαδή αρκετά αργότερα από τις 9 μ.μ., ενώ θα επιτρέπεται να λειτουργούν και τις Κυριακές, όπως άλλωστε τα μεμονωμένα καταστήματα ψιλικών και μίνι μάρκετ.

Αν και ο αριθμός των λεγόμενων «καταστημάτων ευκολίας» (convenience stores) έχει μειωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, από 30.047 σημεία πώλησης το 2009 σε 25.770 το 2016, η «ΑΒ Βασιλόπουλος» βλέπει ευκαιρία στην αγορά αυτή. «Μόνο στην Αττική ο τζίρος εκτιμάται σε 500 εκατ. ευρώ. Θέλουμε να έχουμε μερίδιο 50% σε δέκα χρόνια. Πρόκειται μια αγορά που αναπτύσσεται και θα αναπτυχθεί», υποστήριξε χθες ο διευθύνων σύμβουλος της «ΑΒ Βασιλόπουλος» Λεωνίδας Βρεττάκος στο πλαίσιο ενημερωτικού γεύματος με τα ΜΜΕ. Για την περίοδο 2018-2020 η «ΑΒ Βασιλόπουλος» προγραμματίζει επενδύσεις 150 εκατ. ευρώ, στις οποίες συγκαταλέγεται η ίδρυση 30 νέων καταστημάτων –εκτός του δικτύου franchising– σε όλη την Ελλάδα. Σε ό,τι αφορά το ενδεχόμενο εξαγορών, ο κ. Βρεττάκος επεσήμανε ότι ο όποιος σχεδιασμός της εταιρείας θα γίνει από το 2019 και έπειτα, όταν αναμένεται να έχει ομαλοποιηθεί η αγορά μετά τη μεταβίβαση της «Μαρινόπουλος» στη «Σκλαβενίτης».

www.kathimerini.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου