Πέμπτη 8 Φεβρουαρίου 2018

Υπεγράφη σήμερα στο υπουργείο Ναυτιλίας η νέα Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΘ ΑΕ.

Τη νέα σύμβαση παραχώρησης υπέγραψαν ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, για λογαριασμό του ελληνικού Δημοσίου και ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής. Στην τελετή υπογραφής ήταν παρόντες ο πρόεδρος της ΟΛΘ ΑΕ, Κωνσταντίνος Μέλλιος, οι εκπρόσωποι του ΤΑΙΠΕΔ, Άρης Ξενόφος και Αθανάσιος Λιάγκος, καθώς και υπηρεσιακοί παράγοντες.

Η υπογραφή της σύμβασης αποτελεί το δεύτερο μεγάλο βήμα για την ολοκλήρωση της διαδικασίας, με την οποία η ΟΛΘ ΑΕ θα περάσει στα χέρια της South Europe Gateway Thessaloniki (SEGT), της εταιρίας που σύστησε η ένωση του προτιμητέου επενδυτή «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS».

Η εν λόγω σύμβαση θα υπογραφεί και από τον υπουργό Οικονομικών, ενώ στη συνέχεια θα εισαχθεί στη Βουλή για νομοθετική κύρωση, η οποία αναμένεται να γίνει εντός Φεβρουαρίου.
Το υπουργείο επισημαίνει πως η Σύμβαση Παραχώρησης προβλέπει υποχρέωση της SEGT για επενδύσεις ύψους 180 εκατομμυρίων, ενώ έχουν εξασφαλιστεί η συνεχής και ανεμπόδιστη πρόσβαση του κοινού σε όλους τους εξαιρούμενους χώρους της πρώτης προβλήτας, καθώς και οι χρήσεις των ειδικά διαμορφωμένων κτιρίων που προβλέπονται για πολιτιστικές χρήσεις.0

Ο κ. Κουρουμπλής ευχαρίστησε τους συντελεστές της προσπάθειας για την αξιοποίηση του λιμένα Θεσσαλονίκης, η οποία, όπως είπε, σκοπεύει στην αναβάθμιση και στη δυναμική ανάπτυξη του λιμανιού. Αναφέρθηκε στις διαρκείς και επίπονες προσπάθειες και διαπραγματεύσεις που έγιναν, και είχαν ως αποτέλεσμα τη διασφάλιση των δικαιωμάτων της πόλης και των κατοίκων της, αλλά και όλων των δικαιωμάτων των εργαζομένων στον ΟΛΘ.

Το ΑΠΕ-ΜΠΕ επισημαίνει πως πριν τη μεταβίβαση του 67% των μετοχών του ΟΛΘ στη SEGT, έναντι συνολικού τιμήματος 231,926 εκατ. ευρώ, ο ΟΛΘ λειτουργούσε τις λιμενικές υποδομές και παράλληλα ήταν δημόσια αρχή υπεύθυνη για το λιμάνι, δηλαδή ο ελέγχων και ο ελεγχόμενος παράλληλα. Η αρχική σύμβαση παραχώρησης που είχε υπογραφεί το 2001 μεταξύ ΟΛΘ και ελληνικού Δημοσίου είχε διάρκεια 50 χρόνια.

Η νέα τροποποιημένη σύμβαση, στην οποία προβλέπεται η αφαίρεση των διοικητικών αρμοδιοτήτων από τον ιδιώτη ΟΛΘ, πλέον, και παράλληλα η ρύθμιση των σχέσεών του με το ελληνικό Δημόσιο, λήγει το 2051, με επιστροφή όλων των λιμενικών υποδομών και εξοπλισμού στο ελληνικό Δημόσιο.
Τι προβλέπει η νέα σύμβαση

Στη νέα σύμβαση παραχώρησης εξαιρούνται επί του Προβλήτα 1 μία σειρά από κτίρια που δεν απαιτούνται για την παροχή λιμενικών υπηρεσιών, ενώ προβλέπει υποχρέωση της SEGT για επενδύσεις ύψους 180 εκατομμυρίων.

Παράλληλα, εξασφαλίζεται ότι θα διατηρηθούν οι σημερινές χρήσεις και λειτουργίες του Προβλήτα 1, η ελεύθερη πρόσβαση σε αυτόν και η εξακολούθηση της χρήσης του για την υλοποίηση πολιτιστικών και δημόσιων δράσεων, που θα πραγματοποιούνται κατόπιν διαβούλευσης με τον Δήμο Θεσσαλονίκης. Επίσης, συγκεκριμένα κτίρια δημοσίων υπηρεσιών εξαιρούνται του δικαιώματος παραχώρησης, ενώ η νέα εταιρία του ΟΛΘ υπό ιδιώτη επενδυτή αναλαμβάνει την υποχρέωση να τηρήσει το ιστορικό αρχείο του Οργανισμού σε κατάλληλους χώρους, οι οποίοι θα είναι ανοιχτοί και επισκέψιμοι από το κοινό.

Σύμφωνα με πληροφορίες του ΑΠΕ-ΜΠΕ, μέσω της νέας τροποποιημένης σύμβασης παραχώρησης, το ελληνικό Δημόσιο θα εισπράτει πλέον ποσοστό 3,5% επί του κύκλου εργασιών του ΟΛΘ, από 2% που ήταν έως σήμερα με την υφιστάμενη σύμβαση.

Επίσης, μέσω κυρωτικού νόμου, προδιαγράφεται ότι το κόστος λειτουργίας της Αρχής Λιμένος θα καλύπτεται από το ετήσιο αντάλλαγμα που θα εισπράττει το ελληνικό Δημόσιο και εν συνεχεία το υπόλοιπο θα αποδίδεται στους παραλιμένιους δήμους με βάση την επιβάρυνσή τους από τις λειτουργίες του λιμανιού.


www.lifo.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου