Τετάρτη 24 Φεβρουαρίου 2016

ΤΙ ΔΕΙΧΝΕΙ ΕΡΕΥΝΑ ΤΗΣ GFK ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ Μεγάλη αύξηση πωλήσεων στις «λευκές συσκευές» το 2015




Ανοδικά κινήθηκε η αγορά τεχνολογικών προϊόντων το τέταρτο τρίμηνο του 2015. Ειδικότερα, σύμφωνα με την τριμηνιαία έρευνα της GfK, οι πωλήσεις τεχνολογικών προϊόντων αυξήθηκαν κατά 1,6% το τέταρτο τρίμηνο του 2015 και ανήλθαν σε 585 εκατομμύρια ευρώ. Τα προϊόντα που ξεχώρισαν ήταν οι μεγάλες λευκές συσκευές (ψυγεία, πλυντήρια κ.ά.) και οι μικροσυσκευές, οι οποίες κατέγραψαν διψήφια ανάπτυξη, ενώ αρνητικός πρωταγωνιστής ήταν η κατηγορία των φωτογραφικών ειδών.
Ανα κατηγορίες προϊόντων, οι πωλήσεις στα προϊόντα πληροφορικής παρέμειναν για δεύτερο τρίμηνο πτωτικές, επηρεασμένες από το πρόγραμμα της Ψηφιακής Αλληλεγγύης που πραγματοποιήθηκε στο πρώτο εξάμηνο, ενώ με οριακά αρνητικό πρόσημο έκλεισε η χρονιά και για τα είδη εξοπλισμού γραφείου και αναλώσιμα. Αυτό οφείλεται στην πτώση των εκτυπωτών, παρά την ανοδική πορεία που κατέγραψαν τα πολυμηχανήματα.

Την ίδια ώρα, η αγορά των φωτογραφικών ειδών συνέχισε να κινείται πτωτικά, όμως το τελευταίο τρίμηνο η πτώση ήταν μικρότερη σε σχέση με προηγούμενες περιόδους. Οι μηχανές με σταθερούς φακούς συνεχίζουν να καταγράφουν τα μεγαλύτερα ποσοστά πτώσης αλλά την ίδια στιγμή η μέση τιμή πώλησης καταγράφει σημαντική άνοδο σαν αποτέλεσμα της προτίμησης των καταναλωτών σταανώτερα τεχνικά χαρακτηριστικά. Στον αντίποδα αυξητική τάση κατέγραψαν και πάλι οι φωτογραφικές μηχανές με αποσπώμενους φακούς,ένα τμήματης αγοράς στο οποίο υπήρξαν αρκετά έντονες προσφορές από πλευράς λιανεμπόρων. Με αρνητικό πρόσημο έκλεισε το τελευταίο τρίμηνο για το 2015 και για τα ηλεκτρονικά καταναλωτικά προϊόντα. Η αλλαγή του αναλογικού σήματος στην επαρχία που ολοκληρώθηκε το τελευταίο τρίμηνο του 2014 οδήγησε την τηλεόραση και κατά συνέπεια όλη την κατηγορία των Ηλεκτρικών Καταναλωτικών Προϊόντων σε μειωμένες αξίες. Εξαιρουμένης της τηλεόρασης αρκετές κατηγορίες όπως οι βιντεοκάμερες, τα ηχεία Hi-Fi και οι ηχομπάρες, οι κάρτες μνήμης, τα USBκαι οι κονσόλεςπαιχνιδιών κινήθηκαν θετικά το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς.

Οικιακές Συσκευές
Στον αντίποδα, σημαντική άνοδο εμφάνισαν οι μεγάλες λευκές συσκευές, όπως τα ψυγεία κυρίως στις μεγάλες διαστάσεις και χωρητικότητες. Παρόμοια εικόνα έδειξαν και οι καταψύκτες κυρίως στις επαρχιακές περιοχές, αλλά και οι κουζίνες κα οι απορροφητήρες.Τα πλυντήρια ρούχων παρουσίασαν αύξηση κατά το τελευταίο τρίμηνοκυρίως λόγω της μεγαλύτερης χωρητικότητας του κάδου, και τηςυποκατηγορίας των πλυντηρίων-στεγνωτηρίων. Τα στεγνωτήρια σημείωσαν μικρότερη άνοδο σε σχέση με τιςπροηγούμενες περιόδους, ενδεχομένως εξαιτίας την ιεράρχηση των αγορών των καταναλωτών και σε προϊόντα άλλων κατηγοριών.

Θετικό πρόσημο, μετά από ένα αρνητικό τρίτο τρίμηνο το οποίο αποτελεί και την εξαίρεση μέσα στο 2015 παρουσίασαν οι κατηγορίες των μικρών οικιακών συσκευών. Ειδικότερα, οι σκούπες παρουσιάζουν διψήφια αύξηση ενώ οι κατηγορίες προετοιμασίας πρωινού όπως βραστήρες και αποχυμωτές συνεχίζουν την θετική τους ανάπτυξη, συνεχίζοντας την τάση της υγιεινής διατροφής και παρασκευής πρωινού στο σπίτι. Τέλος, οι τηλεπικοινωνίες, οι οποίες παραμένουν ο πιο σημαντικός κλάδος σε επίπεδο αξιών κατέγραψαν για έκτο συνεχόμενο τρίμηνο άνοδο. Τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα συνεχίζουν να κερδίζουν στην προτίμηση του καταναλωτή σε βάρος των απλών κινητών τηλεφώνων. Η πορεία των έξυπνων κινητών τηλεφώνων βοήθησε και τα ακουστικά να καταγράψουν διψήφιους ρυθμούς ανόδου για το κλείσιμο της χρονιάς.

www.imerisia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου